Tisdag 10/3-09 varit hos mor o far

I söndags var jag inne på akuten igen. Jag råkade slå mitt huvud i vår trappa i hallen. Blev lite yr och fick ont i mitt öga. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle ta mig till sjukhuset. Eftersom jag går på blodförtunnande medicin så vill man kolla så det inte blivit en blödning i huvudet. Fick alltså göra en ct- skall röntgen som visade att allt stod rätt till i huvudet. Skönt, efter det körde vi till min syster Carina som fyllde år, hon bjöd på kycklingfile klyftpotatis och goda såser.Till kaffet goda kakor o tårta, tack för en trevlig kväll syster min! Måndag dags för provtagning och sedan sjukgymnastik, fy vad jag fick träna mycket alltså. I dag har jag varit hos mor o far i några timmar, dom bjöd på en jättegod fiskrätt sedan låg jag och vilade lite och läste skvallertidningar.Nu har töserna åkt till Hässleholm, dom är med i en syskongrupp på barnhab. Den riktar sig till barn som har ett handikappat syskon, dom får träffa läkare,kuratorer mm som berättar om olika handikapp plus jättegod fika som dom gör tillsammans. I kväll har dom avslutning då skulle dom göra marängsviss sa Hanna(med ett jätteleende på läpparna).Farfar skjutsade in dom och sen hämtar Anders dom vid 18.30. I går kväll var Marcus i Finja fritidsgård tillsammans med sin nye ledsagare Johan som är 25 år och bor i Tyringe. Hoppas att det ska funka bra. Hans gamle ledsagare är i Paris och pluggar. I går fyllde faktiskt barbie 50 år, grattis grattis. Många härliga minnen man har från barbietiden!!I kväll kommer nog Thore o Kerstin en sväng hit till oss...



Grattis på 50årsdagen




Här sitter jag uppe i Öraholma i solen och kopplar av....bilden blev på fel håll men jag känner mig sån ibland också....


Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att höra att allt stod "rätt" till i huvudet :-)! För nu har väl du haft nog med otur! Kram på dig!

2009-03-10 @ 18:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0